Städning sen film

Ja, nu ska jag ta och städa upp i mitt rum hade jag tänkt.
Sen blir det att lägga sig i sängen och kolla film, High School Musical 3 faktiskt.
jag vet, jag vet, en barnfilm.
Men jag tycker att många (för många) barn och tonåringar ser helt fel på saker.

Att se på bilddagboken, en tjej, som har smink, och allt man kan ha dessutom, då menar jag foundation/brunkräm, mascara, kajal/eyeliner, rouge, läppstift/läppglans och ja allt vad det nu finns.. och att denna tjejen har blekt sönder sitt hår och har alltså slitet platina blont hår.
Sen ett plus på allt, grov push-up BH, för mycket u-ringning och kortkort..
Man tänker liksom, nej hon måste vara 15-16 år..
Men inte i nuläget.. man går in på tjejens framsida på bilddagboken och ser att denna tjejen är endast 11 år, född 1998 då alltså, går i femte klass...
 
Hur hemskt är inte det att se en 11:åring som förstört sig själv och endast för att se äldre ut?
När man själv var en 11:åring liten tjej, hade jag aldrig  färgat mitt hår (ännu mindre blekt sönder det) jag hade aldrig sminkat mig, aldrig ens tänkt på saken, okej, ibland blev det att man provade sin mamma läppstift, för skoj skull liksom. men aldrig seriöst och aldrig att jag skulle få för mig att börja sminka mig så som man ser att alla småbarn gör..

När jag var 11 lekte jag fortfarande med så kallade "Bratz" , jag hade inget smink, aldrig färgat håret, jag var fortfarande oskuld, jag brydde mig inte helt enkelt..

Det är så otroligt hemskt att "barn" inte lever sitt unga liv längre.. att dom är 9-10 år och redan då tror och vill vara vuxna..
Dom går miste om något så otroligt roligt..
Låg- och mellanstadiet var den bästa tiden i mitt liv..
Bara för att jag inte brydde mig om vad andra tyckte och tänkte om mig, att jag kunde göra och se ut exakt hur jag själv ville, för då när jag var så liten.. vilket endast är 4-5 år sedan.. brydde sig ingen om sånt!
Ingen i min klass använde smink, ingen färgade sönder sitt hår, ingen brydde sig om sex, sprit eller cigg..

Varför gör alla såhär mot sig själva egentligen?
jag tycker att någon borde prata vett i alla barn, att någon ska säga till dom att leva sitt unga liv och inte bry sig om smink, att ingen ens ska visa vad smink är, förrän högstadiet..
Jag började sminka mig i 8:n..
Varför börjar då alla 10:åringar sminka sig när dom är så unga?

Min fråga till att avsluta allt är väl: Varför är världen så otroligt utseendesfixerad?




Jag kände för att skriva ner detta.. efter att ha suttit på bilddagboken i ungefär 15 minuter idag, så hittade jag bara (BARA) massa småbarn (dom som går på mellanstadiet, ja jag kallar dom småbarn) som då hade alldelles för mycket smink och hade sönder blekt sitt hår..
Och alla killar jag hittade var boiis.. dom också småbarn...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0